• search hit 7 of 16
Back to Result List

Die Verminderung von asymmetrisch verteilten Informationen im Elrectronic Commerce

The reduction of asymmetric distributed information in electronic commerce

  • Innerhalb der vorliegenden Arbeit soll ein Konzept erarbeitet werden, mittels dessen Unternehmen, die im Internet und insbesondere im Electronic Commerce tätig sind, bewerten können, welche Instrumente zu welchem Zeitpunkt geeignet sind, bestehende Informationsasymmetrien zu vermindern.
  • This study offers a concept, with which companies working on the internet or especially in the area of electronic commerce can evaluate which instruments are at a certain time best suited to reduce information-asymmetries.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Markus Müller
URN:urn:nbn:de:gbv:luen4-opus-3055
URL: https://pub-data.leuphana.de/frontdoor/index/index/docId/354
Advisor:Ursula Weisenfeld
Document Type:Doctoral Thesis
Language:German
Year of Completion:2005
Date of Publication (online):2005/06/07
Publishing Institution:Leuphana Universität Lüneburg
Granting Institution:Leuphana Universität Lüneburg, Wirtschaftswissenschaften
Date of final exam:2005/02/21
Release Date:2005/06/07
Tag:Electronic Commerce; Enterprise; Internet; Marketing
GND Keyword:Internet; Electronic Commerce; Unternehmen; Marketing
Institutes:Universität / Frühere Fachbereiche
Dewey Decimal Classification:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 00 Informatik, Wissen, Systeme / 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke