- search hit 1 of 1
Verdinglichte Bildung - Axel Honneths Begriff der Verdinglichung und seine Relevanz für die gegenwärtige Bildungsdiskussion
Author: | Tim Hoff |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:gbv:luen4-opus-143299 |
URL: | https://pub-data.leuphana.de/frontdoor/index/index/docId/706 |
Title Additional (English): | Reified Education - Axel Honneths concept of reification and its relevance for the present discussion of education |
Referee: | Herbert E. Colla (Prof. (em.) Dr.), Michael Schefczyk (Prof. Dr.) |
Document Type: | Master's Thesis |
Language: | German |
Year of Completion: | 2014 |
Date of Publication (online): | 2015/03/23 |
Publishing Institution: | Leuphana Universität Lüneburg, Universitätsbibliothek der Leuphana Universität Lüneburg |
Granting Institution: | Leuphana Universität Lüneburg |
Release Date: | 2015/03/23 |
GND Keyword: | Bildung; Verdinglichung; Honneth, Axel |
Institutes: | Fakultät Bildung |
Dewey Decimal Classification: | 3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung |
Licence (German): | Deutsches Urheberrecht |