Verdinglichte Bildung - Axel Honneths Begriff der Verdinglichung und seine Relevanz für die gegenwärtige Bildungsdiskussion

Reified Education - Axel Honneths concept of reification and its relevance for the present discussion of education

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Tim Hoff
URN:urn:nbn:de:gbv:luen4-opus-143299
URL: https://pub-data.leuphana.de/frontdoor/index/index/docId/706
Document Type:Master's Thesis
Language:German
Year of Completion:2014
Date of Publication (online):2015/03/23
Publishing Institution:Leuphana Universität Lüneburg
Release Date:2015/03/23
GND Keyword:Bildung; Verdinglichung; Honneth; Axel
Institutes:Fak 1 - Bildung, Kultur, Soziales (alt) / Sozialarbeit / Sozialpädagogik
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung