Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 9 von 1267
Zurück zur Trefferliste

The Controversy Surrounding the Teaching of Racism, Slavery and White Privilege in U.S. Schools, and its Potential Implications for Germany

  • In contrast to the U.S., little research on the impact of structural racism in education in Germany has been conducted so far. Also, the Critical Race Theory (CRT) has little to no relevance in education. As school significantly influences the further life of children and young people, equal opportunities must be ensured to prevent the reinforcement of the social division in Germany. Therefore, this work will examine whether findings from studies in the U.S. can be transferred to the German educational system since both countries struggle with a substantial rise in racism, racially motivated violence, and hate.Hence this work aims to answer the following research question: How does the CRT influence the U.S. educational system and to what extent can these findings be transferred to the German context? First, key terms and the Critical Race Theory will be defined, which are at the core of education reforms and controversies in the US. Then, the history of the U.S. will be examined to contextualise the status quo of the educational system in the U.S. With this background knowledge and drawing from the theoretical framework of CRT, recent educational reforms and their impact will be analysed. Lastly, based on these findings, possible implications for Germany will be formulated.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Carolin Rydzy
URN:urn:nbn:de:gbv:luen4-opus4-12799
URL: https://pub-data.leuphana.de/frontdoor/index/index/docId/1279
Gutachter:Sabrina Völz (Dr.), Inga Dwenger
Dokumentart:Bachelorarbeit
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2022
Datum der Veröffentlichung (online):18.11.2022
Datum der Erstveröffentlichung:22.11.2022
Veröffentlichende Institution:Leuphana Universität Lüneburg, Universitätsbibliothek der Leuphana Universität Lüneburg
Titel verleihende Institution:Leuphana Universität Lüneburg
Datum der Abschlussprüfung:18.07.2022
Datum der Freischaltung:22.11.2022
Seitenzahl:44
Bemerkung:
Bachelorarbeit am Institute of English Studies, Area Studies (BA Lehren und Lernen)
Fakultät / Forschungszentrum:Fakultät Bildung
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 379 Bildungspolitik
Lizenz (Deutsch):License LogoDeutsches Urheberrecht