Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.48548/pubdata-900
Resource typeStudy Thesis
Title(s)Kriterien der Schularchitektur - eine Untersuchung der Grundschulen im Lüneburger Stadtbereich
Alternative title(s)Criterias of School Architecture: An Examination of Elementary Schools in the City of Lüneburg
DOI10.48548/pubdata-900
Handle20.500.14123/939
CreatorNordhorn, Kirsten
Study programmeLehramt an Grund-, Haupt- und Realschulen
AbstractAn important aspect of Paedagogics ist the construction of the learn environment in order to allow a sufficient learning. In the present the schools are trying to make their buildings as well as their school yards more attractive. This is the topic of school architecture.

Ein wichtiger Aspekt der Pädagogik ist die Gestaltung der Lernumgebung, damit die Schüler angemessen lernen können. Gegenwärtig arbeiten die Schulen daran, sowohl ihre Gebäude, als auch die Schulhöfe attraktiver zu gestalten. Diese Überlegungen beschäftigen die Schularchitektur.
LanguageGerman
KeywordsElementary School; Architecture; School Building; Grundschule; Architektur; Schulgebäude
Year of publication in PubData2004
Publishing typeFirst publication
Date issued2004-07-07
Creation contextStudy
Published byMedien- und Informationszentrum, Leuphana Universität Lüneburg
Files in This Item:
File SizeFormat 

Examensarbeit.pdf
MD5: 721ee915d3b4145b63658862b467c9b5
License:  Nutzung nach Urheberrecht
open-access

21.25 MB

Adobe PDF
View/Open

Items in PubData are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Citation formats
Access statistics

Page view(s): 0

Download(s): 0