Sonne und Reiseverhalten: Die Bedeutung von Sonne für Reiseentscheidung, -erleben und –bewertung und die Auswirkungen auf das Marketing von Reiseveranstaltern und Destinationen

Sun and travel behaviour: The importance of sun for travel decision making, travel experience and travel evaluation and the impact on marketing of tour operators and destinations

  • Für viele Touristen stellen Sonne und Klima eines der Hauptmotive bzw. -bedürfnisse bei ihren Urlaubsreisen dar. Die vorliegen Arbeit untersucht die Bedeutung von Sonne und Klima auf das Reisever-halten aus der Perspektive verschiedener wissenschaftlicher Diszi-plinen. Zudem werden mit Hilfe einer empirischen Erhebung touri-stische Zielgruppen identifiziert und beschrieben. Es zeigt sich, dass die Sonnenaffinität der Gruppen unterschiedlich ist und es für die Anbieter verschiedene Wege gibt, diese erfolgreich anzusprechen.
  • For many tourists sun and climate are one of the most important factors during leisure travel. The dissertation analyses the impor-tance of sun and climate on travel behaviour looking at several different scientific disciplines. In addition travel target groups are identified and describes by means of an empiric study. The results show: The affinity to sun varies from group to group and there are different ways for travel operators/destinations to target them successfully.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Ulrike Regele
URN:urn:nbn:de:gbv:luen4-opus-142070
URL: https://pub-data.leuphana.de/frontdoor/index/index/docId/595
Advisor:Edgar Kreilkamp (Prof. Dr.)
Document Type:Doctoral Thesis
Language:German
Year of Completion:2011
Date of Publication (online):2011/12/23
Publishing Institution:Leuphana Universität Lüneburg
Granting Institution:Leuphana Universität Lüneburg, Fak 2 - Wirtschaft und Gesellschaft (alt)
Date of final exam:2011/09/09
Release Date:2011/12/23
Tag:climate; customer satisfaction; decision making; sun; travel behaviour
GND Keyword:Reiseverhalten; Sonne; Klima; Verbraucherzufriedenheit; Kaufentscheidung
Institutes:Fak 2 - Wirtschaft und Gesellschaft (alt) / BWL
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft