Like a fish out of water : the Big Five and context related variables as predictors for expatriate adjustment

  • Content of this study ist the examination of the influence of personality and context related variables on socio-cultural as well as psychological adjustment. A sample of 139 German speaking expatriates in China participated in standardized interviews and filled out a personality questionnaire (NEO-PI-R). Other-ratings of adjustment were provided by supervisors, colleagues, or employees (N=69) of the interviewee. Results show that with exception of Conscientiousness the Big Five predict adjustment. Likewise, context related variables were found to be related to the adjustment of expatriates.
  • Inhalt dieser empirischen Studie ist die Untersuchung des Einflusses von Persönlichkeit und kontextspezifischen Variablen auf die soziokulturelle und psychologische Anpassung. Eine Stichprobe von 139 deutschsprachigen Auslandsmitarbeitern in China nahm an standardisierten Interviews sowie an einem Persönlichkeitstest (NEO-PI-R) teil. Die Fremdeinschätzung der Anpassung erfolgte durch Vorgesetzte, Kollegen oder Mitarbeiter (N=69) der Interviewten. Die Ergebnisse zeigen, dass mit Ausnahme von Gewissenhaftigkeit, die Big Five Anpassung vorhersagen können. Ebenfalls ziegen kontextspezifische Variablen einen Einfluss auf die Anpassung der Auslandsmitarbeiter.

Download full text files

Export metadata

Additional Services

Share in Twitter Search Google Scholar
Metadaten
Author:Ines Vetter
URN:urn:nbn:de:gbv:luen4-opus4-4248
URL: https://pub-data.leuphana.de/frontdoor/index/index/docId/424
Document Type:Diploma Thesis,Magister's Thesis
Language:English
Year of Completion:2006
Date of Publication (online):2006/07/05
Release Date:2006/07/05
Tag:Auslandsentsendung; Auslandsmitarbeiter; Big Five; interkulturelle Anpassung
Foreign assignment; cross-cultural adjustment; expatriate
GND Keyword:Auslandsaufenthalt; Management; Personalpolitik
Institutes:Universität / Frühere Fachbereiche
Dewey Decimal Classification:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Licence (German):License LogoDeutsches Urheberrecht